Thursday, 9 June 2011

Dalam Persahabatan Ada Cinta...

Perkenalan adalah awal dari persahabatan dan persahabatan adalah pintu menuju suatu ikatan..perkenalan diawali dari kesan pertama yg menimbulkan rasa ingin tahu dan perkenalan akan menjadi lebih berkesan karna ada rasa persamaan

persahabatan akan menjadi ikatan yg banyak memiliki simpul dan berkumpul menjadi rasa dalam rasa..,dengan menjalin hubungan karena memiliki visi dan misi yg sejalan persahabatan memiliki misi perdamaian jiwa dan rasa dan,persahabatan akan mewujudkan visinya dengan kasih sayang saling pengertian


"dalam persahabatan ada cinta,dalam cinta ada impian"

diawali dari perkenalan< lalu menjadi sahabat dalam persamaan kerana memiliki kesan yg mengesankan..,hingga menjadi rasa saling membutuhkan bersama kasih sayang yg diberikan dengan rasa pengorbanan...dalam persahabatan ada rindu,dalam rindu ada.....?

dalam rindu ada seribu alasan untuk pengungkapan rasa,rasa yg tlah terkumpul dari jalinan yg terbina sejak perkenalan,rasa yg berkembang menjadi putik putik cinta,menjadi rasa didalam rasa...dalam persahabatan ada cinta,dalam cinta ada impian yg harus digapai...

Wednesday, 8 June 2011

LAGU MINGGU INI.....HAFIZ AF7 - AWAN NANO

Assalamuailaikum all...hihihihihihi...lme xupdate blog nie...ok lah...aq teruskan post aku pada kali ni...Ok lagu ini di tujukan..buat sume mmbe aq...lagu ini menjadi fav OTI..hahahaha...kat bwh ade liriknya...jadi..................KAROK JELAH!!!!hahahahaha....


Lihat ke arah sana
Serakan warna dan berarakan
Awan
Pabila terik panas
Segera hadirnya memayungi diri

Pabila kau dahaga
Sesegera turun hujan melimpahkan kasihnya
Pabila kau katakan
Akulah awan itu yang kau mahu

Begitulah awan nano
Setia melindungi diri
Tika panas mencuba menggores pipi
Dan bibirmu


Begitulah awan nano
Sering saja tak terduga hadir
Dan tak akan tercapai jejarimu

Kasihnya
Kasih tiada banding
Setia tiada tara
Bagaimanapun jua

Awan kekasih sebenarmu sayang
Walaupun tak akan tercapai jejarimu

Lihat diriku ini
Yang sesekali pernah kau bagaikan awan
Sehingga tak mungkin terlupa
Berikan belas sedari dulu

Sehingga tak mungkin termampu saksi
Setitis pun air matamu kasihku
Sehingga kau katakan
Akulah awan itu yang kau rindu

Akulah awanmu yang sedia
Melindungi dirimu tika panas mencuba menggores pipi
Dan bibirmu

Akulah awanmu yang sering kau rindu
Dan tak terduga hadirmu walau tak tercapai jejarimu

Kasihku
Kasih tiada banding setia tiada tara
Bagaimanapun jua
Aku pelindung dirimu sayang
Walaupun tak akan tercapai jejarimu

Begitulah awan nano
Setia melindungi diri tika panas mencuba menggores pipi
Dan bibirmu

Begitulah awan nano
Sering saja tak terduga hadir
Dan tak akan tercapai jejarimu

Kasihku
Kasih tiada banding setia tiada tara
Bagaimanapun jua
Aku pelindung dirimu sayang
Walaupun tak akan tercapai jejarimu



Saturday, 4 June 2011

Tiga Watak Di Akhir Zaman

Kedatangan Imam Mahdi



Ada disebutkan dalam Atsar, kata-kata sahabat yang menerangkan tanda-tanda sudah dekatnya kemunculan Imam Mahdi. Menurut riwayat apabila sudah dekat kedatangan Imam Mahdi akan banyak terjadi peperangan, banyak bencana dan banyak bala.
    Pada masa itu nanti semakin banyak terjadi pembunuhan dan peperangan. Orang mahu berbunuh-bunuhan kerana masalah remeh-temeh. Antara satu kumpulan de-ngan kumpulan lain, begitu juga antara satu negara dengan negara lain berperang kerana masalah kecil. Bencana semakin banyak berlaku, seperti gempa bumi, letusan gunung berapi, angin puting beliung, banjir dan sebagainya. Begitu juga penyakit, semakin banyak jenis penyakit dan semakin ramai manusia yang berpenyakit.
    Menjelang datangnya Imam Mahdi nanti akan muncul api yang besar dari arah Masyriq (tempat terbitnya matahari) dan menerangi seluruh ufuk selama tiga malam. Pada masa itu juga nanti lengkaplah jumlah orang-orang yang mengaku dirinya sebagai nabi berjumlah enam puluh orang. Masa itu akan tenggelam kampung-kampung di negeri Syam. Akan datang angin yang hitam yang me-nyebabkan manusia ramai yang mati. Sungai Furat di Iraq akan melimpah (banjir) yang menyebabkan kota Kufah tenggelam. Akan terdengar suara seruan dari langit. Suara itu dapat didengar oleh semua manusia yang ada di dunia. Dan yang paling menghairankan lagi, suara itu dapat difahami oleh semua orang.
    Orang yang hanya tahu atau faham bahasa Inggeris faham mendengar seruan dari langit itu, begitu juga pengguna bahasa Cina, bahasa India, bahasa Melayu, bahasa Arab dan sebagainya. Mungkin juga panggilan itu dalam bahasa Arab tetapi semua orang mendengar dalam bahasanya sendiri.
    Terdengar suara pada tengah malam bulan Ramadan yang menyebabkan semua orang yang tidur terbangun atau terperanjat. Banyak pembunuhan dan banyak peperangan berlaku sehingga darah mengalir di jalan-jalan raya. Orang semkain berani berbuat jahat tidak kira tempat dan waktu.
    Pada masa itu nanti yang diangkat menjadi pemimpin pun terdiri dari orang-orang jahat. Pemimpinnya jahat dan orang yang dipimpin pun sama-sama jahat. Dalam hadis dikatakan ramai manusia pada masa itu nanti yang beriman pada waktu petang tetapi esok paginya sudah menjadi kafir. Namun demikian ramai ulama yang mengertikan hadis itu dengan kafir nikmat.



    Bukan bererti petang dia masih Islam esok harinya sudah Nasrani atau Yahudi misalnya. Maksud hadis itu menurut ulama menunjukkan banyaknya orang yang kafir nikmat. Apa-apa nikmat dan pemberian Allah tidak disyukuri dan tidak digunakan kepada yang diredai Allah SWT.
    Menjelang turunnya Imam Mahdi dikatakan pasukan tentera dari Turki akan datang ke jazirah Arab. Mereka datang untuk menakluki tanah-tanah jazirah Arab. Mereka bunuh pemimpin-pemimpinnya dan mereka kuasai daerahnya.
Dalam keadaan dunia yang buruk dan kacau itu tiba-tiba muncullah Imam Mahdi. Beliau datang untuk meneruskan atau menyambung perjuangan datuknya (Muhammad s.a.w) untuk mengatasi kekalutan dan kekacauan yang dihadapi umat. Semua makhluk yang ada di langit dan yang ada di bumi merasa gembira dengan kedatangan Imam Mahdi itu. Bukan hanya manusia yang gembira, tetapi juga binatang buas, burung-burung dan makhluk lainnya.
    Imam Mahdi itu adalah seorang lelaki yang soleh dari keluarga Rasulullah s.a.w yang ada ketika itu (pada masa munculnya) nanti. Dia diangkat orang menjadi pemimpin ketika manusia di seluruh dunia nanti sudah begitu buruk keadaannya.
    Mereka mengangkat Imam Mahdi menjadi pemimpin ketika itu nanti setelah melihatnya berilmu, berakhlak dan mempunyai banyak kelebihan. Manusia yang ada pada zaman itu nanti mengharap semoga dia dapat mengembalikan dunia kepada kebaikan. Dengan perasaan yang cukup berat, dia (Imam Mahdi) menerimanya. Dia sendiri tidak tahu yang dirinyalah Imam Mahdi yang ditakdirkan Allah SWT untuk diutus ke dunia. Begitu juga manusia sedunia yang telah mengangkatnya menjadi pemimpin dunia, tidak tahu bahawa orang yang mereka angkat itu adalah Imam Mahdi.
    Kerana tidak tahu yang dirinya Imam Mahdi dan tidak berapa suka menjadi pemimpin, sudah tentu dia pun tidak ada berkempen mengajak orang untuk mengangkatnya. Setelah dia memimpin dunia dengan baik barulah orang tahu bahawa itu adalah Imam Mahdi. Dia tunjukkan perilaku yang baik, dia ajak manusia mengerjakan yang makruf dan meninggalkan yang mungkar, kemudian orang pun mengikuti arahannya.
    Mengapa manusia yang sudah begitu lama bergelimang dengan dosa mahu diajak kepada kebaikan? Ini tentunya samalah dengan zaman jahiliah dahulu, yang mana keadaan masyarakat sudah begitu buruk, tiba-tiba datang seorang utusan Allah untuk membaiki keadaan dunia, orang pun terus mengikutnya.
    Manusia mahu diajak kepada kebaikan tentunya setelah melihat orang yang mengajak itu mempunyai banyak kelebihan, dan yang paling penting orang yang mengajak itu berjuang dengan ikhlas dan sesuai kata-kata dengan perbuatannya. Jadi nanti manusia seluruh dunia mengikut ajarannya kemudian dia pun mengatur dunia dengan baik.
    Keadilan dapat ditegakkan seperti zaman Rasulullah s.a.w. dahulu. Kerana keadaan masyarakat sudah baik dan sudah beriman, malapetaka dan musibah berkurangan. Bahkan rahmat Allah pula yang datang dan rezeki melimpah ruah. Setelah dunia aman dan makmur serta melihat pemimpinnya tidak terpedaya oleh kesenangan dunia, tahulah mereka bahawa yang memimpin mereka itu adalah Imam Mahdi.

Thursday, 2 June 2011

BINTANG PALING POPULAR CAMIFROGFM...SIAPAKAH PEMENANGNYA???

Hah...Assalamualaikum kepada korang yg follow blog aku yg x seberapa nie..hahahhaha..pasan aku...kali ni aku adakan ala2 ABPBH la...haha..nk tgk siapakah yang paling popular kat room CAMIFROGFM..

Untuk minggu ni..User paling popular dalam room..
Jadi korang vote la pada user yang ada dalam list okey..
kalau yang nama xde dalam list jangan lah nak majok lak...mungkin minggu depan nama korang lak kuar...

Nantikan...........



MINTA MAAF KEPADA SEMUA KENGKAWAN!

Assalamualaikum!
Terlebih dahulu aku nak susun sepuluh jari aku ni untuk minta maaf kepada semua kengkawan aku yang berada di Camfrog kerana selam ini banyak n terlampau banyak jasa2 korang pada aku..TERIMA KASIH!!!

Aku xsangka semua ini akan berlaku...orang yg aku akui menjadi tempat aku mengadu terus buat aku mcm tu..mmg aku xblh patah balik...perkataan 'SUMPAH' dy dah lafaz kan...jd aku xnak lah dy tggung sumpah dy tu sebab keputusan dy tu..

Mungkin ini yg terbaik untuk aku dan diri dia..Aku malu dengan semua orang kerana sikap dia..aku harapkan 1 hari dy akan berubah..tiap2 hari berdoa kot kan...hahaha...tapi aku ni byk dosa...doa aku belom layak di terima lagi kot...hahahaha...sorry lau statement td membuat kan korang bengang ngan aku...sorry...

hahahhah..aku sesbenarnya nak alihkan perhatian korang pada gambar baby isap rokok..jangan lah korang isap rokok(aku pon isap)...hahahahhaok lah...aku cuma terkilan dengan sikap Si Aen...ikot hati sgt..time aku ceria dy marah..time aku seyes lg lah dy marah.. 

aku sebenarnya malu sangat2 kat korang sebab perangai Aen...dy cakap aku lebihkan mmbe dari dy..ya allah...Korang tgklah dengan mata kepala koang sendiri kan...aku dekat room kita selalu lepak..dy pulak kat mana????room mmbe dy...Oh!boleh pulak dy lebihkan mmbe dy???hah...........kat situlah letaknya kelemahan dy...Aku betul2 panas dengan dy...aku bila orang tu aku da start benci...itu bukan mmbe aku atw kwn aku...ITU MUSUH AKU!xkesahlah korang nak ckp ape...mmg sikap aku mcm tu...so...sorry lah lau aku gaduh lagi dengan Si Aen tu lagi...


Ok..aku tahu..gerenti semua akan cakap belakang n kutuk aku sebab aku putus xsampai 1 jam dah ada pengganti..apa2 hal antara kami...kami saje yg tahu..Aku nak lupakan Aen..Aku nak lupakan dy..Sekarang ni aku nak tenangkan diri bersama orang lain..

Last..
Aku nak ucapkan terima kasih pada korang yang banyak support aku dalam Camfrog...Tak terbayar budi korang itu sampai bila2...
Dari hujung rambut sampai hujung kaki aku minta maaf pada korang...
MINTA MAAF ATAS SEGALA PERBUATAN AKU YANG SELAMA INI YANG MUNGKIN BUAT KORANG SAKIT HATI...
Aku nak korang comment..plesh comment..

Ok!
Itu saja untuk kali ini..Aku pun xtido 1 mlm sbb hal ni..aku da xsgp lg..Ok lah...dengan lafaz bismillahhirrahmanirrahim aku tamatkan karangan aku kali ini...
Bye....
Dan....
Assalamualaikum...




(Lagu ini aku tujukan kepada mmbe2 aku...)

KEKASIH BARU...MALUNYEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!





Ok all..Asalamualaikum...hihihihihihihihihi..kali nie nk bwk korang jmpe ngan seseorg..hahahahahaha...sblm tu korang bce adegan d bwh...mgkn seseorang akan jeles..mgkn kah AEN?tutttttttttt...hahahahahha...lantak lah ape pon...hahahaha...yg pnting aq skrg ngan yg kt bwh nie...Oklah...bce dulu...lps tu batu aq membebel..hahahahaha






0tt0o (9:15:11 PM) : eylahhhhhhhhhhhhhhh
0tt0o (9:15:25 PM) : sudi x kapel ngan ottoo bin oppo? 
3ylah (9:15:32 PM) : sudiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
0tt0o (9:15:35 PM) : wow
3ylah (9:15:38 PM) : sudiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
0tt0o (9:15:41 PM) : yeahhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!  
3ylah (9:15:43 PM) : kwkwkwkwk   
0tt0o (9:15:48 PM) : sonok nye 
0tt0o (9:15:53 PM) : tq syg 
3ylah (9:16:23 PM) : wlcm ucuk  
                 

Wednesday, 1 June 2011

DIPENJARA HATIMU

Ku keseorangan diri
Tiada erti ku disini
Dan terus menanti
Dan mengapa engkau disana
Meninggalkanku sendiri
Mungkinkah kau sudah ada
Insan yang lain


Kau berubah tanpaku sedari
Mungkinkah diriku ini
Yang tak memahami
Ataupun hatimu itu
Tak menyayangi diriku
Apakah puncanya
Diantara kita


(Chorus)
Ku berserah
Kepada ilahi
Ku terima
Dengan rela hati
Ku berdoa
Agar kau bahgia
Aku redha
Tanpa rasa hiba
Meneruskan  hidup
Jalanan berliku
Semangatku
Dipenjara hatimu


Kini
Segalanya telah berakhir
Ku mengharapkan
Kau terima dengan ikhlas hati
Agar engkau dapat
Memaafkan diriku
Ku mengucapkan
selamat tinggal oh kasih